top of page

אוכל לשיער בריא ויפה יותר

בדיוק כמו העור שלך, בריאות השיער שלך הוא סימן חיצוני לבריאות פנימית.

התאים המרכיבים כל שערה דורשים אספקה ​​קבועה של מרכיבי תזונה חיוניים.

  1. חלבון - פרוטאין: מכיוון ששיער עשוי מחלבון, חשוב להבטיח שיש לך מספיק חלבון בתזונה כדי להפוך את השיער לחזק ובריא. אם אינך צורכת מספיק חלבון בתזונה, סביר להניח ששיערך ירגיש יבש, שביר וחלש. דיאטות דלות חלבון במיוחד עלולות לגרום לשיער לגדול לאט ולפעמים גם לנשירת שיער. בחרו עוף, הודו, דגים, מוצרי חלב וביצים כמקורות חלבון מצוינים או מקורות צמחוניים כמו קטניות ואגוזים.\

  2. ברזל: ברזל הוא מינרל חשוב במיוחד לשיער ומעט מדי ברזל הוא הגורם העיקרי לנשירת שיער. זקיקי השיער והשורש ניזונים מאספקת דם עשירה בחומרים מזינים. כאשר רמת הברזל בדם יורדת מתחת לנקודה מסוימת, את עלולה להיות אנמית. זה משבש את אספקת התזונה לזקיק, ומשפיע על מחזור צמיחת השיער ועלול לגרום לנשירה. מוצרים מן החי כמו בשר אדום, עוף ודגים מספקים ברזל בזמינות ביולוגית גבוהה, כלומר הברזל זמין לגוף. ניתן גם לקבל ברזל על ידי שילוב של עדשים, תרד וירקות עליים ירוקים אחרים כמו ברוקולי, וקייל.

  3. ויטמין סי: ויטמין C מסייע לספיגת ברזל ולכן מאכלים עתירים בויטמין C טובים לאכילה בשילוב עם מזון עשיר בברזל. ויטמין C הוא גם נוגד חמצון והגוף מעבד אותו בקלות. המקורות הטובים ביותר הם דומדמניות שחורות, אוכמניות, ברוקולי, גויאבה, פירות קיווי, תפוזים, פפאיה, תותים ובטטה. ויטמין C מסייע בייצור קולגן המחזק את הנימים שמזינים את השיער.

  4. אומגה 3: חומצות אומגה 3 הן שומנים חשובים שגופנו אינו יכול לייצר בעצמו, ולכן יש לקבל אותן באמצעות התזונה שלנו. חומצות שומן אומגה 3 נמצאים בתאים שמרפדים את הקרקפת ומספקים גם את השמנים השומרים על הקרקפת והשיער שלך. דגים שמנים כמו סלמון, הרינג, סרדינים, פורל ומקרל ומקורות צמחיים כמו אבוקדו, גרעיני דלעת ואגוזי מלך הם מקור מצויין לאומגה 3.

  5. ויטמין A: הגוף זקוק לוויטמין A כדי לייצר חלב (סבום) יחד עם הזיעה, החלב יוצר שכבה לחה ושומנית על פני העור. שכבה זו היא בעלת פעילות נוגדת חיידקים ופטריות. כמו כן, חלב מונע ייבוש של העור, חלב (סבום) הוא חומר שמנוני שנוצר על ידי בלוטות החלב של השערות שלנו ומספק מרכך טבעי לקרקפת בריאה. ללא חלב (סבום) הקרקפת תהיה מגרדת והשיער יהיה יבש. מוצרים מן החי וירקות בצבע כתום / צהוב עתירי בטא קרוטן (מה שמייצר ויטמין A) כגון גזר, דלעת ובטטה הם מקור מצויין לויטמין A.

  6. אבץ וסלניום: הגנה על הקרקפת כוללת גם מינרלים חשובים אחרים, בעיקר אבץ וסלניום. מחסור באבץ עלול לגרום לנשירת שיער לקרקפת יבשה וקשקשים. דגנים מועשרים ודגנים מלאים הם מקור טוב לאבץ גם בקר וביצים.

  7. ויטמין E: השמש עלולה לפגוע בשיער שלך בדיוק כמו שהיא עלולה לפגוע בעור חשוב לאכול מזונות עשירים בוויטמין E בכדי לספק הגנה לשיערך. אגוזים הם תחנות כוח תזונתיות, המספקות אבץ וסלניום, וגם ויטמין E, לכן מומלץ לכלול אותם כחלק מתזונה מאוזנת.

  8. ביוטין: ביוטין, הנקרא גם ויטמין H, הינו ויטמין מסיס מים ממשפחת ויטמיני ה- B. הביוטין רכיב חיוני לסינתזה של חומצות שומן וחומצות אמינו ולכן חיוני לתאי העור, מעט מדי ביוטין עלול לגרום לשיער שברירי ועלול גם לגרום לנשירת שיער. מזון עשיר בביוטין כולל דגנים מלאים, כבד, חלמון ביצה, קמח סויה ושמרים.



<meta name="google-site-verification" content="OJLwQcyCU28Z8fw_OHbxes61dNkCQrBGNezqSRrrysQ" />

bottom of page